MUT Palo Alto
Cicle de Cinema mut i Dj


Després de l’èxit de la primera edició de MUT PALO ALTO, on el públic va gaudir del cinema mut musicalitzat en directe pel col·lectiu Visual Phonic, Fundació Palo Alto torna a programar tres noves sessions al seu espai.
El clúster creatiu Palo Alto Barcelona acullirà tres matinée gratuïtes de cinema mut i dj, on totes les pel·lícules aniran acompanyades d'una banda sonora en directe, pensada específicament per a cadascuna d'elles. La filosofia d'aquest projecte creatiu rau a experimentar el contrast entre els ritmes musicals actuals i el cinema mut, convertint la projecció en una experiència excepcional i única.
En finalitzar la sessió s'oferirà un vermut als assistents.
Programació
Sessió 1 · Data pendent a determinar

El que rep la bufetada, Victor Sjöström. (1924) Aquest icònic film de Victor Sjöström té més vigència que mai. Considerat per molts com la pel·lícula pionera a l'hora d'explicar com l'esdevenir d'una persona és la suma d'algunes relacions (cruels en aquest cas) de causa-efecte, 'He Who Gets Slapped' (El que rep la bufetada), té una correlació directa amb l'últim Joker interpretat per Joaquin Phoenix, que segur va estudiar la increïble gestualitat de Lon Chaney, protagonista del film, en la seva supèrbia interpretació del pallasso trist.
Paul Beaumont (Lon Chaney) és un home estudiós que descobreix una revolucionària teoria. Per a la seva desgràcia, el seu benefactor s'apropia de la idea i no content amb això, li usurpa també la dona i li clava una bufetada que desferma les burles de la comunitat científica.
Emparat en la seva desgràcia, Beaumont decideix enrolar-se en el circ, on encarna 'El que rep la bufetada', un pallasso el principal objectiu del qual és rebre quantes més bufetades millor, per a arrencar les riallades del públic. En una nit d'actuació, el destí li brinda l'oportunitat de venjar-se.
Sessió 2 · Data pendent a determinar

The General, Buster Keaton (1926). Podríem dir que The General és l'obra mestra del gran geni Buster Keaton. En ella conflueixen tots els trets característics de l'univers Keaton: molta cinètica -tota l'obra és una persecució que succeeix sobre un tren -, el looser o figura del perdedor que acaba triomfant gairebé sense voler i l'amor d'una noia, que vol conquerir el seu cor.
Una pel·lícula amb un reguitzell de gags, a qual més hilarant i enginyós, per protegir el seu tren de l'atac de les tropes del Nord, fent una crítica mordaç a l'absurd de les guerres.
Sessió 3 · Data pendent a determinar

Obres mestres de Segundo de Chomón (1904 -1908). Segundo de Chomón és, sense cap dubte, el cineasta espanyol més cèlebre de principis de segle XX. Nascut a Terol i parisenc d'adopció, la seva aportació al setè art és indubtable, sobretot pel que fa a experimentació, efectes visuals i creativitat, per aquest motiu que el comparin amb el mateix Méliès.
A París va descobrir el cinematògraf dels germans Lumière i aquí va iniciar la seva passió pel setè art, creant el cinema de Chomón, innovador i màgic. Va ser pioner en l'ús de maquetes, transparències combinades amb objectes reals i se li atribueix la invenció del primer travelling, amb una càmera sobre una taula impulsada per patins.
Fundació Palo Alto presenta en aquesta sessió, una sèrie de peces curtes pensades per a exposar tots els seus avanços i sorprendre l'espectador.
Organitza
Col·labora


